Mi akadályozza az általános iskolai tanárokat Szerbiában, hogy IKT-t használjanak

Ilić Szilvia, Putnik+ Zoran, Ivanović Mirjana, Klašnja-Milićević Aleksandra

Absztrakt / abstract


Az IKT és az internet használata a tanításban nagyon fontos mind a tanárok, mind a tanulók számára. Ez befolyásolja az egész életen át tartó tanulást és a személyes fejlődést. E tanulmány célja az IKT, a multimédiás technológia és az internet használatának vizsgálata a szerbiai általános iskolákban tartott órákon. A kutatás 66 egy-, két- és háromnyelvű általános iskolát ölelt fel a Vajdasági Autonóm Tartomány területén, mely kutatást a 2018/2019-es tanévben végeztük el. A kutatásban részt vettek a természettudományi, a nyelvi és a humán tudományok tanárai. Továbbá kutatásunk bemutatja az IKT használatának gyakoriságát az osztályteremben a tanárok életkora, munkatapasztalata, lakhelye, illetve szakképzettsége szerint. Az eredmények azt is bemutatták, hogy a leginkább befolyásoló tényezők az IKT gyakori használatáról függ a tanárok munkatapasztalatától, illetve az otthon rászánt időtől, amely a tanagyag elkészítésére vonatkozik az IKT segítségével.

Kulcsszavak


IKT, Tanárok, Tanítás, Általános iskolai oktatás, Internet

Teljes szöveg:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XIX.2019.3.2

Copyright (c) 2020 Információs Társadalom

Creative Commons License
Ez a mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.