E-sportolók mérése

Bátfai Norbert, Bogacsovics Gergő, Paszerbovics Roland, Antal Asztrik, Czevár István, Kelemen Viktor, Besenczi Renátó

Absztrakt / abstract


Jelen munkában készítjük elő azt a tanulmányt, mely hivatott lesz majd eldönteni, hogy az általunk bevezetendő mérési módszer (esport-talent-search/BrainB 5-ös sorozat) eredményes lehet-e a jövő kiemelkedő e-sportolóinak korai felismerésében, felkutatásában. A jelen előkészítésben bemutatjuk a mérés alapötletét, a mérést végző, általunk kifejlesztett nyílt forráskódú szoftvert és a mérést végző e-sport-szakértők aggregált tapasztalatait. Viszont a mért adatok statisztikai feldolgozásával, a mérési módszer és az eredmények vizsgálatával nem foglalkozunk, hanem csak néhány esetben mért, nyers adatokat villantunk fel.

---

Measuring Esport Athletes

In this paper, we outline the concept of a future study in which we will analyse our methodology (esport-talent-search/BrainB series 5) for measuring esport talents. We introduce the idea behind our method and an open source software that can measure gamers. We summarize the experiences of athletes who tested our software. In this paper, we do not analyse our data statistically or evaluate the method and the results, but only show some raw data.

Keywords: DEAC-Hackers, esport, cognitive abilities, human-computer interaction (HCI)

Kulcsszavak


DEAC-Hackers; e-sport; kognitív képességek; ember-gép kapcsolat

Teljes szöveg:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XVIII.2018.1.10

Copyright (c) 2018 Információs Társadalom

Creative Commons License
Ez a mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően használható fel.