Kommunikáció. Média. Design – új tudományos folyóirat indult Oroszországban

Új, orosz és angol nyelvű, az információs társadalom tág témakörével foglalkozó tudományos lap indult el 2016 őszén. A folyóirat angol nyelvű címe „Communications. Media. Design”, tág tematikájában az információs társadalom jelenségeivel foglalkozik, szűkebb fókuszában a kommunikációtudományok és az újmédia jelenségei állnak. A lap nem kétnyelvű, de két nyelven jelenik meg, egyes cikkek oroszul, míg mások angolul olvashatók, évente négy alkalommal.

A folyóirat főbb rovatai: tudományos cikkek (három főbb csoport: elméleti megközelítések, empirikus kutatások, illetve gyakorlati alkalmazások a kommunikáció, média és design világából), esszék (a kommunikáció, a média és a design története), könyvbemutatók, interjúk a tématerület szakértőivel, a lapban lehetőség nyílik fiatal kutatók bemutatkozására, illetve a fontosabb akadémiai rendezvényekről is hírt adnak.

Az első számban angol nyelven Rikardo Perlingeiro a hivatalos információkhoz való hozzáférés fejlesztéséről ír Latin-Amerikában a jogi szabályozások függvényében, Sergey Davydov és Olga Logunova a 2011-es és 2012-es orosz szövetségi választások megjelenítéséről értekezik a nagyobb állami televízió csatornákban, végül, de nem utolsósorban Pavel Sharikov elméleti munkájában az információs társadalommal, mint liberális jelenséggel foglalkozik.

A folyóirat megjelent számai teljes terjedelmükben, ingyenesen, korlátozásmentesen letölthetők a folyóirat weboldaláról.

A folyóirat várja magyar szerzők munkáit is, a lap 2017 felhívása és kiemelt témakörei itt érhetők el.